Методична спільнота
Великожолудський ліцей
Методичний кабінет
ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні методичної ради
протокол № ,
від _______________________
План роботи
методичної
спільноти вчителів української мови та літератури,іноземної мови
на
2022 – 2023 навчальний
рік
Керівник
вчитель
української мови та літератури
Кілюх О.І.
І. Вступ
Перебудова освіти в Україні,
безумовно, потребує відповідних змін і в методиці навчання словесності, яка об”єднує в собі мовну і літературну освіту тому „покликана розкрити духовне
багатство української і світової літературної скарбниці, прилучити учнів
до естетичного сприйняття художніх
творів і літературної мови як засобу
втілення художнього образу й
ідеалу в письменницькій творчості”.
Такі завдання і мета освіти спонукають учителів школи до
інтенсифікації навчального процесу, до
впровадження інноваційних форм і методів у своїй роботі, до більш оптимального вибору методів
і засобів навчання . Усвідомлюючи це, словесники школи реалізували ці завдання шляхом впровадження різних нетрадиційних форм роботи та акцентували увагу на вирішенні
таких завдань:
1. Формування на уроках і під час
позакласної роботи національної свідомості, плекання українського національного ідеалу.
2. Виховання активної самостійної особистості, свідомого
громадянина України.
3. Розвиток розумових сил, емоційної
сфери учнів, високої культури почуттів,
цілеспрямованості переконань,
формування мовленнєвої особистості.
4. Плекання сучасного кваліфікованого читача з аналітичним підходом
до літературного твору і самостійним
оцінюванням його змісту та форми.
Широко використовували словесники
на уроках елементи народознавства, через які відкривається доступ до джерел української культури, науки,
мистецтва.
Протягом року члени методоб’єднання
вивчали нормативні документи МО і науки України, новинки методичної і художньої літератури, сучасні концепції
навчання мови і літератури.
Особлива увага приділяється
позакласній роботі. Постійно випускалася
літературна газета до ювілейних
дат, традиційно проводилися
літературні вечори, календарно-обрядові
свята, практикувалися тематичні конференції, усні журнали, тижні словесності.
У полі зору МО словесників і МО вчителів початкової школи питання „Дотримання вимог наступності
між початковою ланкою та основною та
-2-
старшою школою”: взаємовідвідування уроків, здача техніки читання, письмо річних підсумкових
контрольних робіт. Все це дає велику користь, бо допомагає виявити недоліки,
врахувати їх у подальшій роботі,
критично оцінити себе як фахівця і визначити напрямки роботи.
Така робота допомагає нам підняти свій
теоретичний рівень, удосконалити методику, сприяє підвищенню
кваліфікації, але ще є ряд проблем, які
потрібно вирішувати. Не задовольняє рівень володіння школярами мовою. У знаннях учнів багато формалізму, зумовленого обов”язковим
заучуванням теоретичних положень, мовних визначень і правил, парагдим
відмінюванням; вони не володіють
належним чином мовлення, його
видами, жанрами і стилями; традиційно низькою залишається культура спілкування. Тому вчителі-словесники школи і
далі працюватимуть над проблемою
„Вивчення мовної теорії укрупненими частинами , блоками”, що
дозволяє вивільнити навчальний час для виконання системи практичних завдань і вправ, спрямованих на свідоме і міцне засвоєння програмового матеріалу і
формування на цій основі
комунікативних умінь і навичок, на
аналіз мови взірцевих текстів, написання творчих робіт, проведення
індивідуальної роботи з учнями.
Така методика сприяє не лише підвищенню знань, є й надає їм системи,
полегшує застосування знань для
вирішення практичних потреб.
Кожен урок для вчителя – пошук,
освоєння нового, адже життя весь час змінюється. Вчитель повинен відкривати
учням невідоме, спонукати їх до роздумів та пошуків і при цьому застосовувати сучасні методичні
прийоми, які забезпечували б йому бажані
результати.
Виходячи з цих міркувань, шкільне МО у
цьому навчальному році буде працювати над такими проблемами:
1. Сучасні освітні технології і використання їх для
навчання мови і літератури.
2. Формування на уроках і під час
позакласної роботи мовленнєвої
особистості,
свідомого громадянина
України, що має високі й моральні
чесноти.
3. Розвиток творчої самостійності
старшокласників у процесі вдосконалення та поглиблення знань з української
мови.
-3-
ІІ. Основні завдання метичної спілки
вчителів
української мови та англійської мов
1. Підвищення професійної кваліфікації вчителів МО.
2. Виявлення, узагальнення й поширення
позитивного педагогічного досвіду
творчо працюючих учителів.
3. Упровадження в навчальний процес навчально-методичних і дидактичних матеріалів
і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять,
інформаційно-бібліотечних систем.
4. Зосередження основних зусиль МО на
створенні наукової бази знань
у учнів випускних класів для вдалого
вступу до ВНЗ за обраною спеціальністю.
5. Формування в учнів високих
духовно-моральних якостей на уроках
української мови та літератури.
6. Удосконалення роботи вчителів української мови та літератури
на основі особистісно
орієнтованого навчання з різними
категоріями учнів.
-4-
ІІІ. Заходи підвищення фахової
майстерності педагогів
1. Кожному вчителю-словеснику опрацювати
і впроваджувати в роботі інноваційні
технології навчання (елементи технологій).
2. Глибоко вивчати нові програми з української мови та літератури для
12-річної школи – 5-х кл
(НУШ).
3. Забезпечити суворе дотримання
Інструкції про державну підсумкову атестацію під час диктанту у 9 класах та ЗНО в 11 класі.
4. Взяти участь у районній
виставці-ярмарку друкованої продукції.
5. Ознайомитися з навчальними програмами
з української мови та читання для початкової
школи, методикою роботи з дітьми конкретного вчителя
початкової школи, від якого клас переходить в основну школу.
6. Постійно ознайомлюватися з новинками
методичної літератури.
7. Згідно плану відділу освіти Рафалівської ОТГ залучити до роботи у семінарах-практикумах
(Дембовську .О.Я,Степчук.Л.А,Матушевську.Ю.В, Кілюх О.І.)
-5-
IV. Дані про членів
методоб’єднання
|
Прізвище, ім.”я, по батькові |
Педстаж |
Класи |
Навантаження |
Курсова перепідго-товка |
Категорія |
Проблема над якою працює вчитель |
Форма завершення роботи |
|
Кілюх О.І. |
32 |
5-Б, 7-А, 7-Б, 9,11 |
22 |
2022 |
вища |
Формування успішної особистості засобами інноваційних
технологій на уроках української мови та літератури |
Виготовлення папки по даній технології |
|
Дембовська О.Я. |
10 |
5-А, 6,8,10 |
20 |
2022 |
І |
Використання інноваційних технологій на уроках укр..мови
та л-ри |
Виготовити
роздатковий матеріал для 10-го класу |
|
Радчук
Валентина Федорівна |
24 |
7-А, 7-Б,6,8 |
12 |
2022 |
І |
Інтерактивні
технології навчання англійської мови |
Виготовлення папки по даній технології |
|
Матушевська
Юлія Василівна |
5 |
1-А, 1-Б, 2-А, 2-Б,
3-А, 3-Б 4 |
20 |
2022 |
І І |
Ігрові технології на уроках англійської
мови у початкових класах |
Виготовити
роздатковий матеріал |
|
Степчук Леся
Анатоліївна |
|
5-А.5-Б,9,10,11 |
12 |
2022 |
спеціаліст |
Формування ключових компетентностей
учнів на уроках іноземної мови у контексті сучасних освітніх технологій |
Виготовлення папки по даній технології |
V. Тематика
засідань методичної спілки вчителів
української мови та літератури,іноземної мови
на 2022-2023 н.р.
І
засідання
Вересень
02.09.2022 р.
Тема. Формування
успішної особистості засобами інноваційних технологій на уроках української мови та літератури.
Форма
проведення: Інструктивно-методична нарада.
План засідання
1. Аналіз
навчально-виховної роботи з
української мови та літератури за 2020-2021 н.р.
Вчитель Кілюх
О.І.
2. Завдання МО на
2022-2023 н.р.
Вчитель Кілюх
О.І.
3. Тематичне
планування та його аналіз.
Вчитель Кілюх
О.І.
4. Планування
позакласної та позашкільної роботи.
Вчитель Кілюх
О.І.
5. Незалежне
зовнішнє тестування (успіхи і
недоліки).
Вчитель Кілюх О.І.
6. Опрацювання методичних рекомендацій.
Вчителі-предметники
7. Дистанційні та змішані формати навчання.
Вчитель Кілюх О.І.
Робота між засіданнями
1. Опрацювати літературу С.Ревчук
«Компетентнісні завдання у практиці вчителя-словесника». Журнал «Дивослово» №
9, 2014.
2. Підготувати відкритий урок вчителю Кілюх
О.І. «Календарно-обрядові пісні.Роль і місце пісні в житті українців.головні
календарні обряди.Народна обрядова пісня,її види». Укр.літ. 7-А клас.
Література
1. Методичні рекомендації щодо
вивчення української мови і
літератури у 2022-2023 н.р. (Лист МО).
-7-
ІІ засідання
Грудень
09.12.2022 р.
Тема. Формування національно-мовної особистості учня на уроках української мови
та літератури.
Форма
проведення: круглий стіл.
План
засідання
1. Організація індивідуальної та диференційованої роботи
на уроках української мови.
Вчитель Кілюх О.І.
2. Стилізація розмовності
в художньому тексті й естетична норма літературної мови.
Вчитель Кілюх.О.І.
3. Проведення та обговорення відкритих уроків з
української мови та літератури.
Згідно плану
4.Організація індивідуальної
та диференційованої роботи на уроках англійської мови
Вчитель Матушевська.Ю.В
Степчук.Л.А
5.Підсумки проведення 1 етапу
олімпіад,підготовка та участь у II етапі
Всеукраїнських учнівських олімпіад з іноземної мови
Радчук.В.Ф
Робота між засіданнями
1. Опрацювати літературу С.Омельчук
«Нормативність культури мовлення в учнівських роботах».
2. Підготувати відкритий урок вчителю Дембовська.О.Я в 10 класі з
української літератури М.Коцюбинський «Тіні забутих предків».
Література
1. Опрацювати літературу Т.Супрун
«Дослідницький метод на уроках української мови та літератури». Журнал «Вивчаємо українську мову та
літературу», 2017.
-8-
ІІІ засідання
Січень
20.01.2023 р.
Тема: Нова українська школа: формування реалізації
і корекція життєвої траєкторії особистості.
Форма проведення: диспут.
План
засідання
1.
Організація індивідуальної та диференційованої роботи на
уроках української мови.
Вчитель Дембовська О.Я.
2. Інтелектуальні компетентності особистості на уроках
української мови.
Вчитель Дембовська.О.Я.
3. Національно-патріотичне виховання на уроках
української мови та літератури.
Вчитель Кілюх О.І.
4. 21 лютого – Міжнародний день рідної мови.
Вчителі-предметники
5.Складання
та обговорення плану проведення тижня іноземних мов
Вчитель
Радчук.В.Ф
Робота між засіданнями
1. Опрацювати літературу Сарабун З.
«Формування комунікативно-мовленнєвих умінь». Ж-л «Українська мова та
література» № 2. 2010р.
2. Підготувати відкритий урок вчителю
Кілюх.О.І. Ліна Костенко «Крила»
(укр.літ., 7-А клас).
Література
1. Опрацювати літературу Т.Єрьоменко «Удосконалення
комунікативних компетенцій учнів на уроках
української мови та літератури».
2. М.С.Примаченко «Метод проектів», журнал «Вивчаємо українську мову та літературу».
Травень 2015.
-9-
ІV засідання
Квітень
28.04.2023 р.
Тема: Активізація навчальної діяльності учнів на
уроках української мови та літератури.
Форма
проведення: круглий стіл.
План
засідання
1. Формування національної свідомості учнів засобами
українознавства.
Вчитель Кілюх.О.І
2. Ігрові елементи на уроках української мови та
літератури.
Вчитель Кілюх О.І.
3. Підсумки проведення олімпіад, конкурсу ім..П.Яцика,
конкурсу ім..Т.Шевченка.
Вчителі-предметники
4. Впровадження компетентнісного підходу на уроках української
мови та літератури.
Вчитель Дембовська О.Я.
5. Готуємось до ЗНО.
6.Огляд
інструктивних документів з організаційного закінчення навчального року та
проведення ДПА
Вчителі англійської мови
Робота між засіданнями
1. Опрацювати наказ
МО про проведення державної підсумкової атестації в школі.
2. Підготувати відкритий урок вчителю Дембовська.О.Я.
«Життєвий та творчий шлях Івана Франка»Укр.літ
(10 клас).
Література
1. Н.В.Карпусь. Журнал «Вивчаємо
українську літературу в школі» №12 2015 р.
2. Т.В.Коробоненко «Ігрові елементи».
Журнал «Вивчаємо українську мову та літературу в школі» № 1 2014 р.
-10-
Зміст
І. Вступ
---------------------------------------------------------------------------------------2-3
ІІ. Основні завдання методичної спілки
вчителів укр.. мови та літератури,іноземної
мов-----4
ІІІ. Заходи підвищення фахової
майстерності педагогів
---------------------------5
IV. Дані про членів методичного спілки вчителів
української мови та літератури,іноземної мов
--------------------------------------------------6
V. Тематика засідань
методичної спілки вчителів української мови та
літератури ,іноземних мов на
2022-2023 навчальний рік ----------------------------------------------7-10
Коментарі
Дописати коментар